pexels-jasmin-wedding-photography-1415131.jpg

Novinky

Vendula Debnár zhmotnila Recept na vztahy - rozhovor s tvůrkyní, která pomocí hravých karet dělá partnery spokojenějšími

01.10.2023, UDRUMI tým

Vendula Debnár o své značce Recept na vztahy říká: "Každý z nás má ten nejlepší recept na vlastní vztah, jen občas potřebuje nasměrovat a inspirovat. A to je přesně to, co já svými kartami dělám. Sbližuji partnerské dvojce a jsem vděčná, že víc jak 600 párů mi už darovalo svoji důvěru."

Hezký den, Vendulo. Předně musím říct, že mě Vaše karty oslovily, ale pojďme na začátek Vašeho příběhu. Kde a jak vznikla myšlenka vytvořit vaše produktové karty, které budou pomáhat partnerům ve sblížení?

Moc děkuji! Moje značka Recept na vztahy vznikla asi před sedmi lety, když jsem po škole pracovala v korporátu. Dělala jsem marketing bujónům a moje práce mi absolutně nedávala smysl. Chtěla jsem dělat něco s přesahem, čím lidem opravdu pomůžu. I když dobře ochucená polévka určitě taky leckoho potěší. Postupně jsem si uvědomila, že chci být ve sféře partnerských vztahů. Nejdříve jako koučka a lektorka, poté jako tvůrkyně nejrůznějších vztahových her, aktivit a výzev. 

Vztahy jsem si vybrala proto, že nás tak silně ovlivňují i v jiných sférách života. Sama jsem dítě rozvedených rodičů i bývalá partnerka z toxického vztahu. Vím, jaké to je, když se člověku rozpadne jeho domov nebo když přichází o svůj svět i přátele kvůli “milovanému” partnerovi.  

Jaké produkty tedy konkrétně pod Vašima rukama vznikly a co je jejich, řekněme, úkolem nebo misí?

Vytvořila jsem celkem 3 produkty. Partnerské karty Být si blíž. Jejich pokračování partnerské karty Být si intimně blíž. A do třetice vznikly Dopisy dítěti i rodičům. Ty spatřily světlo světa jako taková útěcha i podpora pro novopečené rodiče.

A k té misi, na kterou se ptáte. Ještě bych se vrátila o krok zpět. Celé to totiž vzniklo tak, že my už pár sad partnerských karet doma měli, ale každé z nich něco chybělo. Buď byly otázky příliš povrchní, nebo jsem zoufala nad jejich předpotopním designem. A tak jsem vytvořila vlastní partnerské karty, které vycházejí z nejdůležitějších principů pro fungování šťastného vztahu a jsou postavené na nejnovějších poznatcích z neurovědy a párové terapeutické praxe. Proto všechny mé produkty mají za cíl podpořit vztah skrze poznání partnera a zájem o něj.

Proč jste se rozhodla své produkty vyrobit šetrně k přírodě? Je to pro Vás také téma?

Ano, 100% je to téma, na které při tvorbě myslím. Kartičky měly být nejdříve tisknuté ve stoprocentně ekologické tiskárně, avšak kvalita zpracování byla tak tristní, že jsem musela udělat změnu. Partnerské karty jsou nyní tištěné na kvalitním papíře v České republice, který se dá v případě potřeby jednoduše zrecyklovat. Avšak pevně doufám, že právě partnerské karty nikdo recyklovat nebude, protože by to byla škoda .

Další a jednodušší materiály v ekologické tiskárně již tisknu. Protože mi je šetrnost k přírodě blízká a podle mého stojí za pár starostí i peněz navíc. A v současné době pracuji i na získání dostatečně biologicky odbouratelných, bezpečných a kvalitních obalových materiálů na převoz dopravními společnostmi.

Pojďme teď ještě maličko do zákulisí a povězte mi, jak vzniká taková menší autorská značka? Kde se rodí nápad na logo, design a celý marketingový koncept? A kolik lidí se na značce podílí?

V nápadu mi pomohla kniha Design your life, kde jednou z alternativ byl vztahový projekt. V knize si člověk určí až tři alternativní reality a ty dále rozpracovává. Nejdříve jsem si udělala tematické logo v Canvě a natáčela YouTube videa. Chtěla jsem být vztahový youtuber.

Jak jsem se ale vyvíjela já, vyvíjel se i byznys. Díky píli jsem se dostala do akcelerátoru pro zajímavé projekty mladých podnikatelů zaštítěný pražským Impact Hubem s názvem Social Awards. V začátcích mi také pomáhali kamarádi a známí.  Současné logo třeba dělal můj kamarád grafik a první kurz mi pomohla rozjet kolegyně.

Stále si spoustu věcí dělám sama, avšak naučila jsem se některé věci delegovat profíkům. To je například korektura, grafika na web nebo samozřejmě tisk. Ale protože jsem někdy nedokázala dobře vysvětlit ostatním, co bych přesně chtěla, naučila jsem se raději malovat na tabletu, a do svých produktů tak obtiskávám doslova a do písmene svůj rukopis.  

Autorské originální tvorby si dnes naštěstí stále dost lidí cení. A je také jedním z hlavních témat UDRUMI tržiště. Na závěr mi Vendulo prosím prozraďte, z čeho máte díky své značce radost, respektive co považujete za dosavadní největší úspěch?

Jsem velmi vděčná, že už přes 600 párů vložilo důvěru do mých produktů a používají některé z partnerských karet. Mojí misí bylo a je dělat partnery spokojenými, a to se prostřednictvím hravých aktivit a produktů, z reakcí lidí, daří.

V současné době jsou mé produkty k zakoupení ve zlínském obchodu s designérskými  kousky. To je pro mě skvělý výsledek. A ráda bych své karty rozšířila i do dalších koutů České republiky.

A za úspěch beru také to, že jsem před půl rokem začala malovat tzv. mapy lásky. Jde o obrazy na přání, které zachycují nejkrásnější okamžiky páru do originální mapy. Je možné tam zanést i důležité milníky, skvělé vlastnosti druhého nebo vize a sny. Mám na ně skvělé ohlasy a považuji za poctu, že už sedm obrazů visí u svých majitelů a dělají jim radost.

Děkujeme za rozhovor tvůrkyni Vendule Debnár. A přejeme jí i její lokální autorské značce Recept na vztahy splnění nových milníků a další spokojené partnerské páry.

UDRUMI tým

UDRUMI tým

Další články